Zerotenin Pasi Miettinen ja EduImpact Venture Capital Ltd:n toimitusjohtaja Marko Kyyrönen.
Zerotenin Pasi Miettinen (vas.) ja EduImpact Venture Capital Ltd:n toimitusjohtaja Marko Kyyrönen.

Zeroten Oy ja EduImpact Venture Capital Oy yhteistyöhön

EduImpact Venture Capital Oy on uusi pääomasijoitusalan hallinnointiyhtiö. Sen EduImpact Fund -rahasto tulee keskittymään innovatiivisiin koulutusalan startup-yhtiöihin sekä varhaisen vaiheen kasvuyhtiöihin. EduImpactin yhteistyökumppanina toimii koulutusalan yrityskiihdyttämö xEdu, joka on Euroopan arvostetuimpia koulutusalan startup-yritysten hautomoja. Mainos- ja viestintätoimisto Zeroten Oy on valittu EduImpact Venture Capitalin vahvistetuksi kumppaniksi, kun EduImpact Fund -rahaston startup- ja kasvuyhtiöiden tuotteita ja palveluja aikanaan kaupallistetaan.

EduImpactin tavoitteena on parantaa koulutusalan yhtiöiden kansainvälistymistä ja skaalautuvuutta sekä liiketoimintojen volyymin kasvua. Merkittävässä roolissa kasvun edistämisessä ovat ns. vaikuttavuussijoittamisen metodit, joiden avulla kasvuyhtiöitä kannustetaan mittaamaan koulutusalan innovaatioidensa positiivista yhteiskunnallista vaikuttavuutta ja siten edistämään niiden markkinoitavuutta kansainvälisesti.

xEdu:n toimitusjohtaja on EduImpactin toinen perustaja Antti Korhonen, joka on Suomen arvostetuimpia koulutusalan vaikuttajia myös ulkomailla. Hän osallistui esimerkiksi Tokion Slush-tapahtumassa Suomen edustajana koulutusalan evoluutiota käsitteleviin keskustelupaneeleihin.

Ideoita, joilla voi vaikuttaa

Mainos- ja viestintätoimisto Zeroten Oy toimii EduImpact Venture Capitalin vahvistettuna kumppanina, kun EduImpact Fund -rahaston startup- ja kasvuyhtiöiden tuotteiden ja palveluiden kaupallistamista edistetään. Tämän lisäksi EduImpact Fund -rahaston myynnillisenä sekä hallinnollisena kumppanina toimii United Bankers Oyj -konserni.

–  Olemme kuvanneet ja animoineet esittely- ja myyntivideoita startupeista nyt lanseerausvaiheessa. Kaikilla yrityksillä, joihin olen päässyt tutustumaan, on huomattavaa potentiaalia menestyä. Palvelun ajatus on jokaisella yksilöllinen ja innovatiivinen. Näillä ideoilla voi oikeasti vaikuttaa,  kertoo Pasi Miettinen, Zerotenin toimitusjohtaja ja perustajaosakas.

–  Jatkossa autamme viestinnässä ja kaupallistamisessa niitä startupeja, jotka tarvitsevat sparrausta. Toimimme markkinointiviestinnän ja liiketoiminnan konsultteina, teemme markkinointistrategioita ja -suunnitelmia sekä toteutamme markkinointia ja viestintää, Miettinen sanoo.

Zeroten Oy on itsekin kasvuyritys. Se on kasvanut kahden hengen toimistosta 10 henkeä työllistäväksi yritykseksi, joka tarjoaa 360-palveluna yritysviestinnän ratkaisuja sekä markkinoinnin ja viestinnän palveluja.

Helsinkiläinen Zeroten Oy on vuonna 2013 perustettu mainos- ja viestintätoimisto. Vuodelle 2018 sen liikevaihdoksi on budjetoitu 0,9 milj. euroa. Zerotenin asiakkaita ovat mm. Kesko, Knauf, Findus ja Helkama Rent.  Zerotenilla on noin 50 yritysasiakasta eri aloilta Suomessa ja kansainvälisesti.