Vatikaani uudistaa digitaaliset viestintäkanavansa

Vatikaanin viestintäministeriö on valinnut Accenture Interactiven yhteistyökumppanikseen suunnittelemaan ja toteuttamaan uuden, Vatican News -nimisen viestintäjärjestelmän. Vatikaani pyrkii uudistuksen kautta löytämään uusia viestinnän ja vuorovaikuttamisen tapoja digitaalisessa maailmassa ja tuomaan kirkon näin lähemmäs ihmistä.

Accenture Interactive luo osana yhteistyötä Vatikaanille digitaalisen viestintästrategian yhdenmukaistamaan ja selkiyttämään viestintää sekä yhdistämään erilliset viestintäkanavat yhden Vatican News -portaalin alle. Uudistuksen tavoitteena on perustaa monikielinen toimitustiimi, joka osaa hyödyntää työssään eri medioita ja laitteita eri kulttuureista monipuolisesti ammentaen, sekä kehittää strategia sisällön tehokkaaseen hallintaan ja jakeluun. Perustettavan Vatican News -portaalin avulla ihmiset voivat helpommin löytää ja kommentoida haluamiaan tietoja.

Accenture Interactive myös suunnittelee uudet logot ja muita brändielementtejä Vatikaanin viestintäkanavien Vatican Newsin, Vatican Median ja Radio Vaticana Italianan käyttöön ja yhdenmukaistaa näin portaalin ja Vatikaanin sosiaalisen median kanavien visuaalisen identiteetin.

– Hankkeessa hyödynnetään Accenture Interactiven ydinosaamista, eli kykyä luoda ihmisläheisiä kokemuksia digitaalisessa maailmassa, toteaa Accenture Interactiven EALA-alueen johtaja Anatoly Roytman.

– Meille on kunniatehtävä toimia näin arvostetun instituution kumppanina ja uudistaa sen tapaa viestiä. Kumppanuuden taustalla on kattava digitaalinen osaamisemme käyttäjäkokemukseen, suunnitteluun, sisältöihin, brändinrakennukseen, analytiikkaan, hakutoimintoihin ja sosiaaliseen mediaan liittyen, sekä kykymme auttaa suuria instituutioita muutosjohtamisessa, jota menestyksekkäät digitalisaatiohankkeet edellyttävät, jatkaa Roytman.