Tulevaisuuden pakkaus ei ole enää pelkkä pakkaus

Keskiviikkona 11.10. alkava kansainvälinen Empack-tapahtuma kurkistaa johtavien asiantuntijoiden ja ajattelijoiden johdolla pakkausten tulevaisuuteen. Onko tulevaisuuden pakkauksen menestystekijä ekologisuus, älykkyys vai uudenlainen ulkonäkö?

Empack-tapahtuman ajankohtaisia teemoja ovat mm. älypakkaaminen, pakkausalan uudet teknologia- ja materiaali-innovaatiot, pakkaus mediana sekä pakkauksen ekologisuus ja vastuullisuus. Pakkaus voi olla esimerkiksi energian ja luonnonvarojen säästäjä, ruokahävikin vähentäjä ja tärkeä digitaalisen markkinoinnin väline.

N2:n Alex Nieminen tuo puheenvuorossaan esiin pakkaukset brändin rakentamisen ydintekijöinä, Samuli Manninen Magic Add Oy:sta kertoo, miten IOT vaikuttaa pakkausalan ekosysteemiin, Lumenen Kristina Enqvist kertoo miten bränditarina voi näkyä pakkauksessa. Amerikkalaisen pitkän linjan futuristin John B. Mahaffien johdolla katsotaan, miltä pakkaukset näyttävät vuonna 2027.

Edellä mainittuja ja monia muita asiantuntijoita kuullaan kahdella seminaarilavalla. Oleellinen osa tapahtumaa on näyttely, jossa 60 yritystä esittelee ratkaisujaan.

Tapahtuman yhteistyökumppaneita ovat Suomen Pakkausyhdistys ry, MARK Suomen Markkinointiliitto ry, Print & Media -lehti, Julkaisija-lehti ja Packnews.fi.