Eurobest_2017

TBWA\Helsinki palkintosateessa Lontoossa

Euroopan mittavin ja merkittävin mainosalan tapahtuma, Cannes Lionsin ”sisarfestivaali” Eurobest järjestettiin 28.–30.11. Lontoossa. Festivaalin 30. juhlavuosi oli suomalaisittain varsin onnistunut.

Suomeen tuli yhteensä kymmenen shortlistausta, joista peräti puolet eli viisi finaalipaikkaa TBWA\Helsingin asiakkailleen suunnittelemille töille.

Kymmenen finaalipaikkaa poiki yhteensä kuusi pronssipalkintoa viidelle työlle. Näistä kolme matkaa Fredalle TBWA\Helsingin palkintohyllylle.

TBWA\Helsingin Poliisille suunnittelema Violence Stopping Outdoor -ulkomainoskampanja sai palkinnot Media-kategoriassa Use of Outdoor- ja Public Sector -sarjoissa. Creative Data -kategorian finaalissa ollut Nesteelle suunniteltu EduCycle – Climate Change Gamified -peli sai niin ikään pronssia.

Palkittujen töiden lisäksi shortlistalle TBWA:n töistä ylsivät Helsingin Sanomille suunnitellut Make Sure You’re Sure – The Greeting Film Craft -kategorian Editing-sarjassa sekä The Art of Journalism Design -kategoriassa.

Nesteen ”Pre-Order the Future” menestyi tve Global Sustainability Film Awards -kilpailussa Lontoossa

Lontoosta saadut palkinnot eivät jääneet vielä tähän, sillä Nesteen ja Prince Ean kanssa tehty Pre-Order The Future -filmi Everybody dies, but not everybody lives voitti palkinnon tve Global Sustainability Film Awards -kilpailussa Reshaping the Economy -kategoriassa.

– Menestyminen kansainvälisillä areenoilla ilahduttaa aina. Esimerkiksi Poliisin kampanjahan oli hyperlokaali, mutta idea universaali. Nesteen EduCycle-peliä taas voidaan viedä minne päin maailmaa tahansa – ilmastonmuutos koskettaa kaikkia, pohtii TBWA\Helsingin ECD Jyrki Poutanen.

– Olemme kaiken kaikkiaan saaneet yhdessä asiakkaidemme kanssa tehdä tänä vuonna hienoja, kansainvälisen uutiskynnyksen ylittäneitä kampanjoita ja tekoja. Palkinnot ovat yksi osoitus siitä. Tällä tiellä aiotaan jatkaa kohti vuotta 2018, sanoo Poutanen.