Otavamedia ja PubMatic yhteistyöhön digimainonnassa

Mediayhtiö Otavamedia ja julkaisijapuolen teknologiakumppani PubMatic ovat tehneet lisenssisopimuksen, joka tehostaa digimainonnan ostamista ja tuo läpinäkyvyyttä sen kustannusrakenteisiin. Otavamedia on PubMaticin ensimmäinen lisenssikumppani Suomessa ja maailmassa.

Otavamedian lisenssisopimus PubMaticin kanssa mahdollistaa merkittävän edun Otavamedian mainostaja-asiakkaille, sillä julkaisijapuolen teknologiakustannukset jäävät Otavamedian osalta kokonaan pois.

– Teknologiakustannukset ovat mainostajan näkökulmasta yksi ohjelmallisen ostamisen haaste, sillä julkaisijoiden teknologiakumppanit voivat ottaa kampanjabudjetista jopa 25 %. Tämä vähentää ohjelmallisen ostamisen läpinäkyvyyttä. Lisenssisopimuksemme myötä mainostaja-asiakkaamme saavat rahoilleen enemmän vastinetta ja brändeilleen enemmän näkyvyyttä, kertoo Antti Ellonen, Otavamedian digitaalisen liiketoiminnan kehityspäällikkö.

– Sopimusmallimme tuo vahvasti läpinäkyvyyttä ohjelmallisen mainonnan ostamiseen ja tätä haluamme edelleen vahvistaa ja kehittää yhdessä Otavamedian kanssa, kertoo Bill Swanson, PubMaticin EMEA-alueen Chief Revenue Officer.