N2:n tulos ensi kerran yli miljoona euroa

Markkinointiviestintäkonserni N2:n myyntikate vuonna 2017 oli 6,67 miljoonaa euroa ja liikevoitto 1,06 miljoonaa euroa. Edelliseen vuoteen verrattuna myyntikate kasvoi 20 prosenttia ja liikevoitto peräti 167 prosenttia. Konsernin tulos ylitti nyt ensimmäisen kerran miljoona euroa.

– Olemme tyytyväisiä, vuosi sujui aika lailla tavoitteidemme mukaisesti. Markkina on kasvussa ja oma tekemisemme kantoi ansaittua hedelmää. Liikevoittoprosentti oli 15,8, mikä ylitti asettamamme riman. Alkaneena vuonna tavoittelemme yli 20:n liikevoittoprosenttia, N2 Helsingin hallituksen puheenjohtaja Jussi Nurmio sanoo.

Eniten N2:n toiminnassa kasvoi viestintä. Konsernin kaksi viestintäyhtiötä, N2 Comms sekä Mellakka, tekivät yhteensä noin 1,5 miljoonan euron myyntikatteen.

– Viestinnän rooli osana markkinointimixiä kasvaa edelleen. Samoin meillä on koko ajan enemmän asiakkaita, jotka haluavat viestinnän ja mainonnan suunnittelua yhdestä ja samasta paikasta. Tällaisen tiiviin yhteistyön tulokset ovat olleet erinomaisia, ja kysyntää yhteiselle tekemiselle on jatkossa vielä enemmän, Nurmio kertoo.

Nurmio näkee alan kehityksen kulkevan kohti toimistoja, joihin on koottu keskeisten markkinointiviestinnän osa-alueiden parasta osaamista.

– Jokainen täyspäinen ihminen näkee, että digitalisaatio integroi kaiken mahdollisen. Jos markkinoija ei ymmärrä tätä, niin hän on pudonnut kärryiltä. Käteen jää hajautunut organisaatio ja sirpaleinen brändi, joka syödään pois markkinoilta. Näin toimii evoluutio, jonka nykyinen nimi on digitalisaatio, jatkaa Nurmio.

Nurmion mukaan toimiston tärkein ominaisuus on jatkossakin luovuus ja ongelmanratkaisukyky. Nämä tekijät ovat N2:n ytimessä, ja niihin perustuu myös tuleva kasvumme.

Nurmio nostaa viime vuodelta muutaman esimerkin asiakkaan brändiä ja liiketoimintaa merkittävästi vahvistaneista töistä. Kotipizzan kanssa tehty pitkäjänteinen työ on näkynyt yhtiön jatkuvana myynnin kasvuna, lisäksi N2 on vastannut yhtiön kansainvälisille markkinoille suunnatun No Pizza -ravintolakonseptin brändisuunnittelusta.

Mobiilioperaattori Moi teki viime vuonna läpimurron ja on nyt liittymämyynnillä mitattuna Suomen nopeimmin kasvava operaattori. Vaasan maailmankartalle nostanut Gigafactory-hanke sekä Igglon uusi tuleminen ovat nekin hyviä esimerkkejä konsernin tuloksellisista asiakastöistä.

N2 työllistää 60 henkilöä. Vuodelle 2018 konserni ennustaa reilua kasvua. Myyntikatteen odotetaan nousevan kahdeksaan miljoonaan euroon ja tuloksen 1,6 miljoonaan euroon.