Julkaisija 5/2017

Julkaisija 5/2017

Pääkirjoitus

Uutiset

Vapaasti lainaten

Tuotteet ja palvelut

Adoben kuvapankkiin halutaan Suomi-kuvia

Adobe Stock on kasvanut kahdessa vuodessa 90 miljoonaa kuvaa ja videota kattavaksi kuvapalveluksi. Kuvia on siis paljon, mutta lisääkin tarvitaan.

Erona veteen vedetty viiva

Sitaatin ja tekijänoikeuden loukkauksen välinen ero on usein vain veteen piirretty viiva.

Imagoskooppi

Pohjoisia kuvioita ja merkkiviestintää.

Hanna Hakala

Tervetuloa ihana elämänmuutos!

Niksit

Tuunaa työkalupalettisi Photoshopissa.

Julkaisuautomaatiosta uutta arvoa printille

Julkaisuautomaatiossa on kyse siitä, miten mm. tuotesisältöä julkaistaan yhdestä lähteestä useaan kanavaan tai mediaan automatisoidusti.

Pakkausmuotoilijalle rajoitukset lisäävät luovuutta

Espoolaisen Packdesign ID Oy:n Maija Olkkonen-Seposta ja Emma Kososesta tuli yhtiökumppaneita Lumenen ansiosta.

Jusslan Demopäivä: viisi yritystä, neljä kaupunkia

Jos Canonin vetonaulana jo perinteeksi muodostuneilla Jusslan Demopäivillä syyskuussa oli UV-gel Océ Colorado 1640, niin HP:llä se oli kuusi metriä
pitkä HP Latex 1500. HP:n laite esiteltiin maahantuoja Seri-Decon näyttelytiloissa.

Uusia digipainokoneita moneen käyttöön

Canonin Production Printing Business Days veti Münchenin lähellä sijaitsevaan Poingiin 800 asiakasta tulostus- ja painotaloista sekä yritysten sisäisistä
in-house-tulostusyksiköistä.

Bookazine yhdistää kirjan ja aikakauslehden

Kirjan ja aikakauslehden välinen raja ei ole koskaan ollut ihan tarkka. Kyseisessä välimaastossa oli ennen aikakauskirja ja nykyään bookazine.

The New York Times ja 2020-luvun sanomalehti

The New York Timesin Senior Editor Kimberly (Kim) Perry tuli kertomaan Suomeen, miten tehdään laadukasta printti-, digi- ja somemediaa.

Paikallislehti Kanadasta

– Printti on meillä edelleen vahvassa asemassa, vakuuttaa Vancouverin saarella ilmestyvän Comox Valley Recordin kustantaja Keith Currie.

Paras brändi tulee aidosta tarinasta

– Kannattaa uskoa, että aitous ei mene koskaan pois muodista, sanoo Altian markkinointijohtaja Kirsi Puntila puhuessaan Koskenkorvan uudesta brändi-
ilmeestä.