Julkaisija 2/2018

Julkaisija 2/2018

Pääkirjoitus

Uutiset

Tuotteet & Palvelut

Muumigrafiikka piristää Uutta lastensairaalaa

Miten Tove Janssonin pienet muumikuvat saatiin siirtymään sairaalan seinille?

Irtonumeromyynti putosi yli 10 miljoonaa

Lehtipisteen irtonumeromyynti jatkoi syöksykierrettään viime vuonna. Ristikkolehdillä menee kuitenkin hyvin.

Kirja-arviot

Lightroom Classic -opas – Kuka olet, missä asut, kenen saap paissa seisot – Täydellistä joh tajuutta ei ole – Kokeilemaan innostava keittokirja.

Imagoskooppi

Viestinnän virittelyä ja uusia yritysilmeitä.

Remes

Tutkimus selvittää tuotteen merkityksen.

Niksit

Emojit Photoshopissa ja Illustratorissa.

Neljä digitilausta vastaa yhtä printtiä

Onko Hesarin kevät pelkkää päivänpaistetta esitettyjen lukujen valossa?

Lehden sisällöt saatava seuraavalle sukupolvelle

Hesarin markkinointijohtaja Veera Siivonen sanoo, että nuoret on saatava kiinnostumaan lehdestä digitaalisen vaihtoehdon kautta.

Hyperlokaali tulee kun valtamedia hylkää

Kun paikallislehtikään ei ole tarpeeksi paikallinen, rientää avuksi hyperlokaali media, joita on Suomessa ainakin 27, ellei enemmänkin.

Omistuksen keskittymiseen kätkeytyy suurin riski

Media Pluralism Monitor -selvitys kertoo, missä on suomalaisen median monimuotoisuuden pahimmat uhat.

Venealan lehdet ovat pysyneet hyvin pinnalla

Veneilyn tapaiset harrastukset näyttävät ohjaavan ihmisiä yhä edelleen painettujen venelehtien pariin.

Supersankari-sarjakuvien myynti räjähti Ranskassa

Sarjakuvien myynti on kasvanut 20 prosenttia viimeisen 10 vuoden aikana Ranskassa.

Verkkokauppa on aina iso ponnistus

Uusi graafisen alan b-to-b-verkkokauppa Printworks Express halusi tehdä mahdollisimman selkeän verkkokaupan.

Painonetin verkkokaupassa jo neljäs versio

Verkkokaupan merkitys painotalolle on samanlainen kuin ruokalistan merkitys ravintolalle.

Xerox menetti toimitusjohtajan, Ricoh sai uuden

Janne Tilli ehti olla Xeroxilla puolet elämästään ennen kuin hyppäsi kilpailijan kelkkaan.

Love voi olla hate ja päinvastoin

Sami Kortemäki oli mukana suunnittelemassa uutta Underware-fonttia, rentoa käsialaa muistuttavaa Duosia.

Serigrafian renesanssi

Helsingin Kalasataman seripajalla voi tehdä taidetta tai käydä vain kokeilemassa seripainamista.