Tiina Karppinen ja Samuli Vasala olivat mukana Foorumi 2017 -tapahtumassa kuulemassa sponsoroinnin uusista tuulista ja alan onnistumisista. Kuva: Mari Hietala.
Tiina Karppinen ja Samuli Vasala olivat mukana Foorumi 2017 -tapahtumassa kuulemassa sponsoroinnin uusista tuulista ja alan onnistumisista. Kuva: Mari Hietala.

Grano ja Olympiakomitea nostavat yhteistyön uudelle tasolle

Grano ja Olympiakomitea ovat aloittaneet yhteistyön, jonka uskotaan näyttävän suuntaa uudenlaiselle yritysyhteistyölle. Olympiakomitea keskittää painotuotehankintansa Granolle, sekä saa apua markkinoinnin prosessien yksinkertaistamiseen sekä uuden brändinsä jalkauttamiseen ja hallintaan. Olympiakomitea puolestaan tukee entistä vahvemmin Granon Voittava kulttuuri -ajattelumallin toteutumista.

Yhteistyöllä haetaan tehokkuutta ja inspiraatiota toimintoihin. Yhteistyön puitteissa Grano tuottaa Olympiakomitealle räätälöidyt painotuotehankinnan sekä brändinhallinnan työkalut. Työkalut mahdollistavat Olympiakomitealle yhtenäisen brändikuvan rakentamisen jäsenjärjestöjen ja lajiliittojen kanssa, sekä tarjoavat ketterän ja yhdenmukaisen keinon paino- ja tapahtumatuotteiden tuottamiseen ja tilaamiseen.

– Urheilubisnes ammattimaistuu Suomessa kovaa vauhtia. Olympiakomitea haluaa olla tässä kehityksessä etujoukoissa. Olemme juuri uudistaneet brändimme ja nyt haluamme tehostaa johtamisjärjestelmäämme digitalisoimalla kaikki viestinnän ja markkinointiviestinnän työkalut. Toimenpiteellä haemme tehokkuutta toimintaamme ja sen seurantaan. Samalla pyrimme hallitsemaan brändiämme koko suomalaisen urheiluyhteisön kanssa, sanoo Olympiakomitean yritysyhteistyöstä vastaava Samuli Vasala.

Granon tuottamat digitaaliset työkalut toimivat painotuotteiden verkkokaupan tavoin. Järjestelmän avulla varmistetaan Olympiakomitealle ja sen jäsenjärjestöille räätälöidyt, mutta yhdenmukaiset ja tasalaatuiset painotuotteet, kuten esitteet, käyntikortit, roll-upit ja telineet. Tuotteita ei tarvitse tilata varastoon, vaan toimitus hoituu helposti ja nopeasti yksilöllisten tarpeiden mukaan. Lisäksi järjestelmän kautta voidaan jakaa aineistoja, kuten valmennusmateriaaleja, ja tarjota entistä tasalaatuisempaa toimintaa eri lajien välillä.

– Haluamme olla kehittämässä suomalaista urheilua ja tuotteistaa alalle ihan uudenlaisia ratkaisuja. Tarkoituksenamme on rakentaa näyttävästi ja ammattimaisesti suomalaisen urheilun brändiä. Pääsemme kumppanuuden kautta kiinni urheilutoimialan haasteisiin samalla, kun olemme kentällä niitä ratkaisemassa, kertoo Granon markkinointijohtaja Tiina Karppinen.

Karppinen näkee yhteistyön kiinnostavana mahdollisuutena toimia suunnannäyttäjänä ja luoda uudenlaista markkinointiyhteistyötä –  tuotteistaa ja olla tekemässä uusia konsepteja suomalaiselle urheilulle. Grano saa yhteistyöstä lisääntyvän yhteisen viestinnän ja näkyvyyden lisäksi myös tukea Voittavan kulttuurin rakentamiseen.

– Urheilu ja hyvinvointi ovat olleet Granolla aina vahvana esillä sisäistä kulttuuria myöten. Haluamme rakentaa yrityskulttuuria, jonka osana ovat työhyvinvointi sekä henkilöstön ja asiakkaidemme aktivoiminen liikkumaan. Haluamme olla jatkossakin Suomen aktiivisin työpaikka, jatkaa Karppinen.

Grano järjesti tänä vuonna SUL:n kumppanuuden innoittamana yhteistyössä Domakers Finlandin kanssa Granon juoksukoulun, johon osallistui sekä henkilöstön että asiakkaiden edustajia. Yhteistyö mahdollistaa jatkossakin vastaavanlaisen toiminnan järjestämisen Granon liikunnallisen ja hyvinvoivan kulttuurin ylläpitämiseksi.