Elina Kukkonen Alma Median viestintä- ja brändijohtajaksi

DBA (KTT) Elina Kukkonen (s. 1970) on nimitetty Alma Median viestintä- ja brändijohtajaksi sekä konsernin johtoryhmän jäseneksi 1.9.2017 alkaen. Kukkonen on työskennellyt eri tehtävissä Alma-konsernissa vuodesta 1998. Viimeksi hän on vastannut Alma-brändin kehittämisestä ja markkinoinnista sekä toiminut Alma Median yhteismyynnin (Alma Mediaratkaisut) markkinointijohtajana. Aiemmin Kukkonen on myös toiminut Kauppalehden johtoryhmässä ja Aamulehden markkinointipäällikkönä.

– Olen erittäin iloinen, että voimme nimittää oman talon kasvatin viestintä- ja brändijohtajaksemme. Elinalla on vahvat näytöt vaativista markkinointitehtävistä Alman eri medioissa ja liiketoiminnan tukemisesta markkinoinnin keinoin. Hänen toimenkuvansa laajentuessa nyt brändin kehittämisestä Alman konserniviestintään, olen vakuuttunut, että Elinan määrätietoisella otteella Alman kasvutarinaa viedään vauhdilla eteenpäin ja seuraavalle tasolle, toteaa Alma Median toimitusjohtaja Kai Telanne.

– Alman medioiden sisällöt, palvelut ja toiminta muodostavat vahvan perustan brändille, jota yhdessä osaavien ammattilaistemme kanssa asiakkaita kuunnellen kehitämme edelleen. Digitaalisessa ajassa ensiluokkainen asiakaskokemus sekä eri sidosryhmiemme sitoutuminen ja luottamus meihin määrittävät lopulta brändimme arvon, Elina Kukkonen puolestaan sanoo.

Kukkosen vastuualueeseen kuuluvat asiakaskokemus, konserniviestintä, yritysvastuu sekä sijoittajasuhteet.