Digitalisaatio ja tarinankerronta keskiössä Mainontapäivässä

Tänä vuonna Mainontapäivä keskittyy markkinoinnin puhuttavimpiin teemoihin: muutokseen ja tarinankerrontaan. Käsittelyssä ovat niin asiakaskokemus, digitalisaatio, brändit kuin Tuntematon sotilaskin. Messukeskuksen Kokoustamossa Helsingissä 19.9. järjestettävä päivä huipentuu Vuoden Brändinrakentajan palkitsemiseen.

Pääjohtaja Reijo Karhinen johtaa OP Ryhmän muutosta monialaiseksi palveluyritykseksi, jossa asiakaskokemusta kehitetään palveluita ja toimintoja digitalisoimalla. Mainontapäivässä hän puhuu vuorovaikutuksesta keinona rakentaa luottamusta tulevaan.

Peter Hinssen on yrittäjä, puhuja ja kirjailija, joka on työskennellyt koko ikänsä teknologian parissa. Puheenvuorossaan The day after tomorrow Peter käsittelee operaatiomalleja, organisaatiorakennetta ja kulttuuria, jotka maksimoivat mahdollisuudet selvitä huomisen jälkeisestä ajasta.

Aivotutkija Katri Saarikivi käsittelee tunteiden ja laadukkaan vuorovaikutuksen kasvavaa merkitystä digitalisoituvassa maailmassa. Kun kaikki mitä voidaan automatisoida, automatisoidaan, jää ihmisten tehtäväksi se, mihin kone ei pysty.

Hasan & partnersin toimitusjohtaja Eka Ruola moderoi Mainontapäivän tarinankerronta-slotin: Miten hyödyntää tarinankerrontaa markkinoinnissa? Maailman luetuimpiin kuuluvan designblogin The Cool Hunterin päätoimittaja Tuija Seipell tietää, miten ilmiöt syntyvät. Ty Montague, co:collective, on kansainvälisesti arvostettu guru innovaatioiden, liiketoiminnan ja brändien kehittämisessä sekä muutoksen läpiviennissä. Hän nostaa esille tarinankerronnan ja sen nostamisen seuraavalle tasolle, tarinan tekemiseen.

Iltapäivän brändeihin keskittyvän kokonaisuuden vetäjä on näkemyksellinen puhuja Pekka Mattila. Kolmen casen – Premix /Antti Porkka, Framery / Samu Hällfors ja Altia / Kirsi Puntila kautta valotetaan brändin johtamista eri kulmista: identiteetistä johdettu tarina, digikanavien käyttö markkinoinnissa ja brändiportfolio.

Ohjaaja Aku Louhimies kertoo satavuotiaan Suomen tärkeimmästä tarinasta, Tuntematon sotilas -elokuvasta. Vuoden Brändinrakentajan julkistaminen päättää Mainontapäivän.