Pauli Aalto-Setälä (vas.), Dick von Alfthan, Sami Lahtinen ja Anders Lindh. Kuva: Mari Lahti / Aller Media.
Pauli Aalto-Setälä (vas.), Dick von Alfthan, Sami Lahtinen ja Anders Lindh. Kuva: Mari Lahti / Aller Media.

Aller Median Data Refinery osti Cheerlead Marketingin

Aller Media Oy:n tytäryhtiö Data Refinery Oy vahvistaa entisestään dataliiketoimintaansa ostamalla teknologiayritys Cheerlead Marketing Oy:n koko liiketoiminnan.

Tiedotteen mukaan Data Refinery auttaa yrityksiä kaupallistamaan oman datansa ja tarjoaa ihmisymmärrystä liiketoiminnan tarpeisiin, esimerkiksi markkinointiin. Cheerlead Marketing vahvistaa teknologiaosaamisellaan näitä ydintoimintoja. Lisäksi Cheerleadin kehittämä data-alusta tarjoaa työkalut kohderyhmätyöskentelyyn sekä datan kaupallistamiseen.

– Kauppa tukee erinomaisesti Data Refineryn kasvustrategiaa sekä kotimaassa että kansainvälisillä markkinoilla. Cheerlead Marketingin tekninen osaaminen databisneksessä ja skaalautuva teknologia ovat kansainvälisestikin huippuluokkaa, toteaa Data Refineryn toimitusjohtaja Sami Lahtinen.

– Aller on kuluneiden vuosien aikana käynyt läpi vahvan transformaation, ja Data Refinery on selkeä dataliiketoiminnan edelläkävijä. Olemme innoissamme mahdollisuudesta liittyä mukaan tähän joukkoon. Nykypäivän dataliiketoiminta kattaa useat eri kanavat ja edellyttää vahvoja asiakassuhteita, prosessiosaamista sekä tietosuojan tarkan huomioimisen. Data Refinery pystyy vastaamaan näihin haasteisiin kansainvälisestikin. Jatkamme datateknologian kehittämiseen panostamista ja tarjoamme jatkossa asiakkaillemme entistä laajemman palvelukokonaisuuden, kommentoi Anders Lindh, Cheerlead Marketingin toimitusjohtaja.

– Tämä on media- ja markkinointiyhtiölle hyvin poikkeuksellinen loikka kohti teknologiayritystä. Tässä yrityskaupassa meille siirtyy erinomainen, jo käytössä oleva datasofta ja merkittävää teknologiaosaamista. Yrityskauppa buustaa siten myös Data Refineryn kansainvälistymistä, kommentoi Allerin Suomen konsernin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

Cheerlead on vuonna 2013 perustettu datapohjaisen markkinoinnin asiantuntijayritys. Yhtiön erityisosaamista ovat datan käyttämistä tukevat teknologiset ratkaisut. Data Refinery syntyi viime vuoden elokuussa, kun Aller Media yhtiöitti dataliiketoimintansa.