Adweek ja Accenture yhteistyöhön

Markkinointialan julkaisu Adweek ja Accenture Interactive ovat käynnistäneet 10 kuukautta kestävän sisältöyhteistyön, jonka tarkoituksena on ohjata ja innostaa markkinoinnin ammattilaisia brändien ja brändimarkkinoinnin digitalisaatiossa.

Yhteistyö kattaa Adweekin printti-, verkko-, uutiskirje- ja somesisällöt sekä podcastit, chatit ja tapahtumat, ja sen tuloksena syntyy Digital Transformation of Brands -pelikirja, jonka kuukausittain julkaistavissa luvuissa annetaan markkinoijille ohjeita digitalisaation mahdollisuuksien hyödyntämiseen ja ratkotaan markkinoijia digitalisaatiossa askarruttavia kysymyksiä. Hanke käynnistyy Adweekin lokakuun 30. päivän numerossa.

– Brändit kilpailevat kokemuksista. Yritysten markkinointiorganisaatioita uudistetaan yhä useammin asiakaskokemuksen lähtökohdista, kertoo Accenturen globaali markkinointi- ja viestintäjohtaja Roxanne Taylor.

Yhteistyö julkistettiin viime viikolla New Yorkissa Advertising Week -tapahtumassa The Digital Transformation of Brands -paneelikeskustelussa, jossa mukana oli myös Fjordin suomalaissyntyinen toimitusjohtaja Olof Schybergson.

– Suomi on kärkikastissa digitalisaatiossa, ja meillä on mahdollisuus tuoda tämä osaaminen laajemmin myös markkinointiin mukaan, sanoo Hanna-Mari Parkkinen, Accenture Interactiven johtava konsultti Suomessa.

– Esimerkiksi tekoälyn tuominen osaksi markkinoinnin arkea – tai markkinointitiimin jäseneksi – tulee mullistamaan markkinoinnin pelikentän jo tämän vuoden aikana, jatkaa Parkkinen.