11 ADC*E-palkintoa Suomeen

Suomalaiset suunnittelijat ja toimistot keräsivät kuudenneksi suurimman palkintosaaliin viime viikonloppuna Barcelonassa jaetuista Art Directors Awards ’17 -palkinnoista. Matti Vesanen ja Hasan & parners saivat kultaa.

Koko kilpailuun osallistui yhteensä 802 työtä eurooppalaisista Art Directors Club of Europe -sisarjärjestöistä 23 maasta. Koko kilpailun pääpalkinnon sai BBDO Germanyn Check it before it’s removed -roosanauhakampanja. Saksa keräsi myös kilpailun suurimman palkintomäärän.

– Suomen kaikkien aikojen paras palkintosato Art Directors Club of Europessa kertoo siitä, että sekä designin että mainonnan suunnittelussa emme ole niin kaukana Euroopan kärjestä kuin luulemme, muistuttaa paikalla ollut Grafian puheenjohtaja Antero Jokinen.

Suomalaisten sijoitukset:

Integration & Innovation Content Ideas Gold: The lick-hiker’s guide to inner strength (Sisäisen voiman jäljillä), Hasan & partners, Valio Oy (asiakas)

Young European Creative Design Gold: Iittala & Arabia Design Museum & in-store videos, Matti Vesanen / VELI

Design & Craft Editorial Silver: Forcibly displaced (Paossa), Helsingin Sanomat, Meeri Koutaniemi & Arman Alizad (asiakas)

Interactive & Mobile Mobile Applications Nomination: Mightifier, Adventure Club

Design & Craft Graphic Design Nomination: Helsinki City Museum logo, Werklig

Design & Craft Corporate Brand Identity Nomination: Suomen Jäätelö, Werklig

Design & Craft Corporate Brand Identity Nomination: Helsinki City Museum, Werklig

Design & Craft Corporate Brand Identity Nomination: New School Helsinki, Werklig

Design & Craft Corporate Brand Identity Nomination: Finland 100, Kokoro & Moi

Design & Craft Illustration and Photography Nomination: Broader Perspective (Laajempi näkökulma), Helsingin Sanomat

Integration & Innovation Best Use of Technology Nomination: Nokian Tyres SnapSkan, SEK part of Grey